FUNKO POKÉMON POP-KALENDER - MULIG FORSVUNNET?!
Hei alle sammen, vi har noen nyheter vedrørende kalenderen.
Hva har skjedd?
I forbindelse med Pokémon Pop-kalenderen har de siste to ukene vært slitsomme i forsøket på å finne ut hva som har gått galt med forsendelsen vi venter på. Dette skjer samtidig som vi pakker og forbereder oss til messen Nordic Card Show. Varene var på lager ved bestilling, ble pakket og betalt, og normalt tar det 3-4 dager fra USA før vi mottar varene. Vi mottok en sendingsbekreftelse. Vi var derfor forberedt på å motta varene og sende dem videre, men når dagene gikk og ble til en uke, da begynte vi å lure og sjekket status på forsendelsen. Den viste at forsendelsen, ikke er hentet hos leverandøren. Så vi tok kontakt med leverandøren.
Leverandøren fikk en person til å undersøke alle lagrene deres (ja, det er et stort selskap) for å finne forsendelsen. Dessverre fant han ikke forsendelsen vi venter på. Konklusjonen fra leverandøren er dermed at den må ha blitt hentet av transportselskapet, og de tok kontakt med dem, for å få dem til å lete etter forsendelsen hos seg. Det ser ut som varene ikke er registrert i deres terminal etter avhenting hos leverandøren. Dette er status akkurat nå.
Dette er første gang vi opplever denne typen problematikk. Da vi fikk sendingsbekreftelsen, forventet vi at varene ville bli hentet og komme i løpet av noen få dager. Vi valgte derfor å gå ut med nyheten om at vi endelig får Pokémon Pop-kalenderen til Norge, da vi mottok sendingsbekreftelsen. Kalenderne har vært vanskelige å få tak i, og sist gang var vi heldige å ha dem tidlig i 2023. De ble utsolgt i august. Vi velger å ikke nevne hvilket transportselskap det gjelder, da de vanligvis er svært pålitelige. Feil kan skje.
Hva skjer nå?
Vi er stadig i kontakt med leverandøren i USA om saken. Med tanke på tidsforskjellen holder vi oss oppe sent for å få raske oppdateringer. Vi venter nå på svar fra leverandøren om hva transportselskapet finner ut. Dessverre har vi ikke kunnet gi fullstendige oppdateringer underveis i saken, fordi vi ikke fikk klare svar, og vi ønsket å unngå feilinformasjon hvis vi hadde sendt ut en e-post om status.
Hvis det viser seg at forsendelsen har forsvunnet, vil vi kontakte alle kunder som har bestilt varen, for å finne ut hva vi kan gjøre videre. For oss er det svært viktig å følge opp kundene godt, og å være ærlige og transparente. Hvis forsendelsen kommer, blir vi utrolig glade på kundenes vegne, og da vil kalenderen bli sendt umiddelbart.
Vi ber om tålmodighet i forbindelse med denne saken og håper på en statusoppdatering fra USA i løpet av kvelden/natten. Vi krysser fingrene for alle som har bestilt kalenderen, og som dere sikkert forstår, jobber vi hardt med denne saken. Vi har ikke gitt opp håpet. Transportselskapet er anerkjent som svært ryddig, så hvis vi skal anslå noe, vurderer vi sannsynligheten til 50/50.
En ting er sikkert: Vi vet at en kalender som må åpnes senere i desember, ikke er det samme som å åpne den dag for dag fra 1. desember frem til jul. "Det er selve kosen." Våre kunder skal ikke oppleve å få en kalender for sent, eller ikke i det hele tatt. Det skal ikke skje.
Vi regner med at vi har mye mer klarhet i løpet av de neste 3-4 dagene, og vil informere alle kunder som har bestilt Pokémon-kalenderen.
Vi velger å holde produktet tilgjengelig for kjøp ennå, siden vi ikke har gitt opp håpet. Informasjonen her er også lagt ut på produktsiden, slik at alle, også de som bestiller nå, blir informert.
Refundering hvis vi ikke får varen:
Som de fleste sikkert vet, oppbevares pengene hos Klarna eller Vipps inntil varen registreres som sendt. Det er først ved forsendelse fra oss at Vipps eller Klarna overfører betalingen til oss. Ved en eventuell refundering kansellerer vi produktet, og Vipps eller Klarna overfører beløpet tilbake til kunden.
Poki-heaven